google8a952e6ff2099e02.html

Banalna nazwa McPlant pokazuje, jak poważnie McDonald's traktuje "mięso" roślinne.

McDonald's inwestuje w roślinne "mięso". I nazywają to „McPlant”.


W poniedziałek, gigant z fast-foodu ogłosił, że rozwija roślinne "kurczaki", burgery i inne pozycje menu pod hasłem "McPlant".


Zgadza się: McPlant. Podążając za historyczną tradycją McNuggets, McFlurries i McMuffins, McDonald's zdecydował się połączyć swoją nazwę z nazwą pozycji menu. Nazwa ta wzbudziła pewne kontrowersje w social media.






Lata pisania o sieciach fast-foodowych sprawiają, że przedrostek "Mc" brzmi już trochę inaczej dla mnie. Przyznaję, że nazwa „McPlant” jest banalna, jednak decyzja McDonalda, aby użyć prefiksu "Mc" jest oznaką tego, jak poważnie traktuje jedzenie na bazie roślin.


McDonald's jest niezwykle wrażliwy w sprawach dotyczących swojej marki. Przewodnik marketingowy 2012, który ukazał się na początku roku, mówi, że jedynymi produktami, usługami i programami, które pozwoliły na dodanie prefiksu "Mc" są te, które "zwiększają wartość i wyjątkowość naszej marki".


"Nie wymyślaj bezinteresownych terminów i zwrotów "Mc" lub "Mac", które nie dodają marce długoterminowej wartości strategicznej, takich jak "McPhone", "McMeeting" lub "Pracuję w McDonald's z McPride" - mówi przewodnik. "Wszystkie takie zastosowania są zabronione, w tym na tablicach rejestracyjnych oraz w przemówieniach i materiałach wewnętrznych".


Dodanie przez McDonald's prefiksu "Mc" do roślinnego menu jest wyraźnym znakiem, że jest to dla firmy długoterminowy priorytet. Pokazuje to również, że McDonald's coraz częściej znajduje się na tej samej stronie co konkurencja, z których wielu dodało w ostatnich latach do swojego stałego menu pozycje roślinne.


Nazwa McPlant wskazuje na długoterminowe aspiracje


Inne sieci fast-foodów wiodły prym w łączeniu roślinnych pozycji menu z podstawowymi aspektami ich marek. Na przykład, kiedy Burger King wprowadził Impossible Whopper, zasygnalizował, że roślinny burger nie jest oddzielony od jego menu, ale daje nowe możliwości na cieszenie się klasykiem.


"To nie jest chwyt", powiedział Jose Cil, dyrektor generalny firmy-matki Burger Kinga, Restaurant Brands International, w 2019 roku, dla Business Insider. "Wierzymy, że to może być częścią menu Burger Kinga na dłuższą metę."


McDonald's przełamał trend nazywania produktów "Impossible X" lub "Beyond Y", kiedy testował PLT w Kanadzie w ramach współpracy z Beyond Meat. Być może brak "Beyond Maca" zasygnalizował, że McDonald's nie jest jeszcze gotowy do rozpoczęcia współpracy, która zakończyła się na początku tego roku.


Nazwa „McPlant” wysyła wyraźny znak, że roślinne pozycje menu będą długoterminowymi dodatkami, które mają być unikalne dla McDonald's. Ian Borden, prezes międzynarodowy firmy, powiedział w poniedziałek inwestorom, że McPlant "jest wykonany wyłącznie dla McDonald's, przez McDonald's."


Zarząd powiedział, że McPlant będzie dostępny jako pozycja w menu na całym świecie. Różne kraje mogłyby dodać do menu burgery McPlant, „kurczaka” lub kanapki śniadaniowe, ponieważ staje się jasne, że lokalne rynki poszukują opcji opartych na roślinach.


"Nie chodzi o to, czy McDonald's będzie miał roślinne opcje", powiedział w poniedziałek prezes McDonald’s Chris Kempczinski. "Chodzi o to - kiedy." (Kate Taylor 09.11.2020)



#alternatywadlamięsa #roślinnemięso #wegańskiemięso #lindamccartneypolska #lindamccartney #wegańskieburgery #beyondmeatpolska #beyondburgerpolska #kiełbaskibeyond #beyondburgerwzabce #mcdonaldspolska #mcdonalds

Source

  • Facebook Basic Black
  • Black Instagram Icon

wegetariańskie | wegańskie | roślinne mięso | alternatywa mięsa | bezglutenowe | bez pszenicy | bez nabiału | wolne od jaj | czysta etykieta

© 2017-2020. Copyright Foods Brothers. Developed by the FOODS BROTHERS Team. Polityka Prywatności. Warsaw, Poland, E: orders@foodsbrothers.com