google8a952e6ff2099e02.html

Beyond Meat i Impossible Foods mogą być Coca-Colą i Pepsi dla zamienników mięsa.

Impossible Foods zebrał ostatnio 300mln $, dzięki temu wyprzedzając swojego największego konkurenta Beyond Meat, który podczas ostatniej oferty publicznej dostał 241 mln $.



Oczywiste jest to, że na rynku sztucznego mięsa, gdzie głównym produktem są tylko warzywa, atmosfera zrobi się gorąca – jednak nie oznacza to, że ktoś musi się poparzyć.


Impossible Foods twierdzi, że pieniądze mają pomóc „przyspieszeniu zwiększania skali firmy”. Ostatnie 300 mln $ w tak zwanej serii E zwiększyło łączną kwotę finansowania Impossible do 750 mln $ (E to piąta litera alfabetu, dlatego ostatnie finansowanie Impossible było piątym).


Beyond Meat od momentu powstania do 31 grudnia 2018r. zebrał 199,5 mln $ sprzedając akcje zamienne. Oznacza to, że razem z 241 mln $ z oferty publicznej, wydali około 440 mln $, zakładając że nic się nie zmieniło w pierwszych miesiącach roku. (Firma nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.)


Fakt, że Impossible Foods zarobił więcej od Beyond Meat, nie oznacza że inwestycja Beyond była zła. Obie firmy mogą odnieść sukces i z wielką chęcią zostaną Coca Colą i PepsiCo dla rynku zamienników mięsa.


Te startupy mają ze sobą wiele wspólnego.

Oba oczywiście mają burgery z alternatywnego mięsa, zaprojektowane tak, aby wyglądały i smakowały jak wołowina, sprzedawane w sieciach fast-food. Impossible Burgers są sprzedawane w franchisingu Red Robin i w wybranych restauracjach Burger King. Burger King planuje wprowadzić Impossible Whopper w całym kraju do końca 2019 roku, twierdzi Impossible Foods.


Beyond Burger jest dostępny w franczyzach A&W, a także w sklepach detalicznych. W Polsce Beyond Burger oraz Beyond Sausage dostępne są od wyłącznego importera Foods Brothers. Impossible Foods planuje wkrótce wprowadzić swojego burgera do sprzedaży detalicznej.


Istnieje również konkurencja o poparcia celebrytów.

W serii E u Impossible znalazły się takie gwiazdy jako inwestorzy: raper Jay-Z, komik Trevor Noah, Katy Perry i legenda tenisa Serena Williams – imponująca lista.

U Beyond Meat nie jest gorzej. Ambasadorem marki jest Leonardo DiCaprio, a firma współpracowała także z Snoop Dogiem i koszykarzem Kyrie Irvingiem.


Oba produkty są wykonane z podobnych składników. „Złamaliśmy kod molekularny mięsa i stworzyliśmy wiodące w branży portfolio własności intelektualnej i markę” - powiedział David Lee, dyrektor finansowy Impossible Foods. „Nasi globalni partnerzy finansowi wspierają potęgę technologiczną, która zmieni światowy system żywnościowy”.

Beyond Meat jest najpewniej podobnie optymistyczny.


Pięć najważniejszych składników Beyond Burger to woda, odizolowane białko grochu, wytłoczony olej rzepakowy, rafinowany olej kokosowy i białko ryżu. Natomiast u Impossible są to: woda, koncentrat białka sojowego, olej kokosowy, olej słonecznikowy i naturalne aromaty.


Oba burgery mają także podobne wartości odżywcze. Impossible Burger ma 270 kalorii, 17 gramów tłuszczu i 20 gramów białka. Beyond Burger ma 290 kalorii, 20 g tłuszczu i 20 g białka.


Oba sprzedają nie tylko burgery. U Impossible znajdziemy także pizzę, klopsiki i empanadas. Beyond sprzedaje kiełbaski i mieloną wołowinę jako tacosy.


Sprzedaż i wycena Impossible Foods są tajemnicą. Jest bardzo prawdopodobne, że to jednorożec - prywatna firma z wyceną na północ od 1 miliarda dolarów - podobnie jak Beyond Meat przed jego notowaniem. Wartość rynkowa Beyond Meat wynosi obecnie ponad 4 miliardy dolarów. W zeszłym roku odnotowano 88 milionów dolarów sprzedaży.


Pepsi i Coca Cola to dojrzałe i znane produkty, osiągają stały zwrot, ale nie taki spektakularny, ponieważ gusta konsumentów zmieniają w stronę bardziej zdrowej żywności i napojów. W ciągu ostatnich 5 lat Coca Cola odnotowała 7% zwrotu, natomiast Pepsi 11%, więc oba są poniżej w stosunku do Dow Jones Industrial Average, ze średnią stopą zwrotu 11,45%.


Jednak wielki hity i nowości dla konsumentów mogą być bardzo dobre dla akcjonariuszy. Akcje Coca Coli osiągały 30% zwrotu przez dekadę po wprowadzeniu w 1982 roku Diet Coke.


Inwestorzy mają nadzieję na podobną historię z Beyond Meat. Każdy kto kupił akcje po cenie otwarcia 1 maja, zyskał 60% w oparciu o ostatnie notowania.


Więc kto mógłby być Dr Pepper dla Beyond Meat’s i dla Impossible Foods jak dla Coca Cola i Pepsi? Mark Feight, konsultant Międzynarodowej Grupy Agrobiznesu, wskazuje Barron’s, że Aleph Farms Ltd. - firma, która hoduje mięso w laboratorium - ujawniła 14 maja, że zebrała 12 milionów dolarów w inwestycjach serii A.

W finansowaniu uczestniczył Cargill, jedna z największych firm zajmujących się żywnością.


Przypominamy, że pełny asortyment produktów marki Beyond Meat i Linda McCartney znajdziecie u wyłącznego importera w Polsce – Foods Brothers.


#mięsospowodujerak #alternatywadlamięsa #roślinnemięso #wegańskiemięso #lindamccartneypolska #lindamccartney #wegańskieburgery #beyondmeatpolska #beyondburgerpolska

Source

  • Facebook Basic Black
  • Black Instagram Icon

wegetariańskie | wegańskie | roślinne mięso | alternatywa mięsa | bezglutenowe | bez pszenicy | bez nabiału | wolne od jaj | czysta etykieta

© 2017-2020. Copyright Foods Brothers. Developed by the FOODS BROTHERS Team